Jeg valgte en mere specialiseret uddannelse, da jeg skulle vælge college. Mange tog A-levels i klassiske fag som matematik og naturvidenskab, men jeg ville hellere på et Games Design-forløb, fordi jeg gerne ville prøve kræfter med spilbranchen. Jeg vidste godt, at det var risikabelt – det er svært at komme ind i spilindustrien – men tanken om endnu to år med traditionelle skolefag tiltalte mig ikke.

Under uddannelsen prøvede jeg kræfter med forskellige dele af spildesign: 3D-modellering, tegning, Photoshop osv. Jeg interesserede mig også for programmering og brugte en del fritid på at lave egne spil eller sideprojekter/hjemmesider, hvor jeg i praksis lærte mig selv at bygge forskellige løsninger.

Jeg nåede desværre ikke at få Distinction, Distinction, Distinction. Nogle personlige udfordringer i slutningen af forløbet påvirkede kvaliteten af mit arbejde. Men Distinction, Distinction, Merit er stadig en rigtig flot karakterkombination. Den sikrede mig optagelse på Teesside University, hvor jeg fortsatte med at læse Games Programming.