Som medlem af Automation-teamet bestod min rolle primært af at udvikle værktøjer, der gjorde det lettere at oprette online annonceringskampagner til søgning/PPC på Google AdWords og Bing Ads. Jeg bidrog også til at opbygge en omfattende metadata-database til dyb brugerprofilering.

Mit hovedansvar var at skabe et værktøj, der forenklede processen for brugere, der skulle generere annoncer til deres website. Brugeren kunne indtaste sin webadresse og fremhæve de vigtigste produktinformationer. Derefter ville systemet crawle websitet og generere annoncer ud fra de valgte elementer. Tænk på det som en trænet crawler, der besøger dit site og bruger bestemte mønstre til automatisk at skrive annoncer.

Derudover understøttede værktøjet identifikation af data baseret på Schema.org og havde som mål at automatisere udvælgelsen via maskinlæring fremadrettet.

At arbejde hos Clicksco var fantastisk. Jeg fik lov til at lege med F#, hvilket var en udfordring at forstå i en mere “funktionel” tankegang. Jeg lærte også meget om webcrawling og om, hvordan annoncering fungerer på nettet i forhold til gode/dårlige keywords, optimering til PPC osv.

Jeg valgte selv at afslutte min tid hos Clicksco, da jeg søgte nye eventyr i Nederlandene 🇳🇱, hvor jeg fik muligheden for at arbejde hos Coolblue.